Program
Szajbély Mihály (SZTE BTK)
Csányi Vilmos (MTA - ELTE Etológia Tanszék)
Az emberi kommunikációs készség biológiai gyökerei
Bánréti Zoltán (MTA Nyelvtudományi Intézet)
Kompenzációs stratégia afáziás nyelvi korlátozottságban
Ivády Rozália Eszter (BME) - Takács Boglárka (ELTE) - Prof. Pléh Csaba (BME Kognitív Labor)
Tudatelmélet, metakommunikációs képesség és idegen-nyelv elsajátítás :
nem (csak) a száraz kogníció teszi a mestert
Oszkó Beatrix (MTA Nyelvtudományi Intézet)
A nyelvi-kommunikációs készségfejlesztés a magyar mint idegen nyelv oktatásában
Blaskó Ágnes (Pázmány Péter Katolikus Egyetem)
A tanári szerepváltozás az egyetemen
Ivaskó Gabriella (SZTE BTK)
Kommunikációs készségfejlesztés egyetemi hallgatók körében
Bácsi János (SZTE Juhász Gyula Gyakorló Ált. Isk.) - Sejtes Györgyi (SZTE Juhász Gyula Gyakorló Ált. Isk.) - Kocsor András (SZTE TTK MTA Kutatócsoport)
Beszédmester I-II.
Szél Laura (SZTE BTK) Parafázia-típusok Alzheimer-kórban
Szücs Márta(SZTE BTK) Idiómák megértése Alzheimer-kórban
Hoffmann Ildikó (SZTE BTK) - Németh Dezső (SZTE BTK) Demencia és a nyelv változása - az Alzheimer-kór egy lehetséges korai előjele
Mészáros Éva (MTA Nyelvtudományi Intézet) A szórend hatása az alany-ige és az időhatározó-ige inkongruenciájának megítélésére agrammatikus afáziásoknál
Szentkuti-Kiss Katalin (MTA Nyelvtudományi Intézet) Tárgyas mondatok szerkezeti feldolgozásának és megértésének mintázatai afáziában
Hegyi Ágnes (SZTE ÁOK Gyermekklinika) Neurolingvisztika a rehabilitációban
Pető Theodóra (Markhot Ferenc Kórház Eger) Az afázia komplex rehabilitációja
Ivaskó Lívia (SZTE BTK) Nyelvi diagnosztika az időskorúak ellátásában
Lajos Péter (ELTE Bárczi G. Gyógypedagógiai Főiskola) A beszédfolyamatosság zavara: a dadogás
Erdélyi Andrea (ELTE Bárczi G. Gyógypedagógiai Főiskola) A "Nézd a kezem!" c. gesztusnyelv magyarra adaptálása súlyosan és értelmileg halmozottan akadályozott személyek számára.