07 | 07 | 2022
Imázs- és identitásmenedzsment specializáció (MA)
2021 szeptember 15., szerda 13:33

 

IMÁZS- ÉS IDENTITÁSMENEDZSMENT SPECIALIZÁCIÓ (MA)

Bemeneti követelmények

A specializációt a Kommunikáció- és médiatudomány mesterszak (MA) hallgatói vehetik fel.

Képzési cél

Mi az imázs és az imázskommunikáció? Mi a szerepe a sikeres kommunikációnak egy szervezet sike-rében? Hogy függ össze az imázs és a belső kommunikáció? Hogyan befolyásolja-e a szervezeti identitás egy szervezet külső és belső kommunikációját? Mi az identitás? Hogyan függ össze a sze-mélyes-, csoport- és területi identitás? Milyen identitásépítési tevékenységeket láthatunk ezeken a szinteken és hogyan elemezhetjük ezeket? Az elemzési eredményeket hogyan használhatjuk sikeres gyakorlati tevékenységünkben? Mit jelent a stratégiai kommunikációtervezés és –menedzsment? Hogyan működik a vállalati marketingkampány-tervezés? Milyen tárgyalás- és pre-zentációtechnikai módszereket érdemes elsajátítani a kommunikációs szektorban?
A specializáció célja, hogy az identitás és imázs kommunikációs előkészítésének, kialakításának és fenntartásának elméleti alapjait, illetve gyakorlati fogásait adja át a hallgatóknak esettanulmányo-kon és gyakorlati munkákon keresztül.

Fontosabb tartalmi egységek

  • Tér, kultúra, turizmus
  • Imázs, identitás és új média
  • Szervezeti kommunikáció és identitás
  • Prezentációs gyakorlat 1: Írástechnika
  • Prezentációs gyakorlat 2: Előadás- és tárgyalástechnika
  • Fogyasztáselmélet, vásárlói magatartás
  • Imázsépítés és történeti tudat
  • Stratégiai kommunikációtervezés
  • Kritikai kultúrakutatás
  • Muzeológia, kommunikáció, kulturális trendek

Elhelyezkedés

A végzettséggel betölthető állások: szóvivő, sajtóreferens, kommunikációs ügynökségi munkatárs, közösségi média manager, rendezvényszervező, kommunikációs tanácsadó. A végzettséggel elhe-lyezkedhetsz PR és kommunikációs ügynökségeknél, cégek, vállalatok PR/marketing/kommunikációs osztályán, strategic plannerként, copywriterként, online tartalomfej-lesztőként, közösségimédia-felelősként, vagy közösségi média marketing asszisztensként.

 


 
Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék

Tanszékvezető:

Dr. Pusztai Bertalan, PhD, egyetemi docens

fogadóóra: e-mailben történő előzetes egyeztetés alapján (Tanszéki iroda)

Elérhetőségeink