A karikatúristától megszokott, tréfás fekete-fehér grafikák helyett
mesekönyvbe illő színes illusztrációk. A gömbölyded formák, a nagy
pocakok, a vigyor azonban nem hiányoznak egyetlen képről sem. A falakról
mindenfelől bohócok, ördögök, angyalok, királylány és békája mosolyognak,
mintha mesehősök világába csöppentünk volna.
A sok kisméretű olajfestmény domináns halványzöld- és sárga színei
vidám, nyugodt hangulattal töltik be a termet. Élethelyzeteket tárnak
elénk, úgy is mondhatnánk, mindegyikünket egy-egy bohóc testesít meg.
A népszerű szórakoztató figura öreganyó, rendőr, édesség-árus, katona,
sőt, hóhér képében is visszaköszön a képekről. Mindenütt ugyanaz a
rendületlenül mosolygó arc. Az egész élet egy játék, sugallja. A visszatérő
pöttyös, csíkos bohócruhába bújtatott szereplők a komor témákat is
igyekeznek kevésbé drámai, de szatirikus módon bemutatni. A pöttyös
ajtajú tankból kikandikáló-, vagy az alkoholos üvegnek támaszkodó bohóc
kicsit más megvilágításban jeleníti meg korunk átlagemberének problémáit.
A figuráknak ugyan nincs ember arca – ilyennel csupán egy-két képen
találkozunk -, mégis tudjuk, bennünket ábrázolnak. Az utolsó képen
két maszkot lobogtató bohóc figyelmeztet minket arra: hiába hordasz
álarcot, attól még ugyanaz maradsz. A tárlaton csupán három nagyméretű
festmény található, mely Szűcs Édua és édesapja, a festőművész Szűcs
Árpád közös munkája. A „trilógia” az Angyali üdvözlet, a Másvilág és
a Varázslatos című, pointillista hatású képeket tartalmazza.
A művész a vidám, de elgondolkodtató festményeket ötletes címekkel
látta el. Közel száz miniatűr alkotásával mosolyt akar csalni a látogató
arcára, és el is éri a célját.