Érdekes
neveket adtak nekik a készítők. Artin, az öcsi, akit Welker Gábor
alakít, helyes, de visszafogott, lakótelep- és zenefüggő, 25 éves srác.
Bátyja, Nate, akinek a neve a na, te… kezdetű mondatokból született, egy
szexőrült pornóíró, aki napjának egyik felét az internetes pornóoldal
szerkesztésével, másikat pedig a nők felszedésével tölti. Őt Schmied
Zoltán személyesíti meg. Útjukat kereső tipikus fiatalok, akikre
hirtelen rászakadt az önállóság. Így most leginkább egymást marják. Welker
Gábor hűen alakítja a szemérmes álmodozót, akit túlságosan megvisel a
másképp gondolkodók magatartása, míg Schmied Zoltán a jellegzetes macsót
adja elő.
A film két konfliktusra épít: lakásbőség van, de Artin nem hajlandó átköltözni
a szomszédba. A másik persze a nő felbukkanása, akibe Artin szeret bele,
de akinek már viszonya volt egyszer a macsó bátyóval. A fiú már-már betegesen
fél a nőcsábász tesótól. A két ellentétes jellem szembeállítása, állandó,
általában megmosolyogtató konfliktusaik jól példázzák a mai fiatalok eltérő
gondolkodásmódját: van, aki a hűség, és van, aki az „élvezzük ki az életet”
felfogás híve.
Akadnak a lakótelepnek kacagtató külsejű és modorú, fontoskodó
tagjai is. Ilyen Artin barátja, a kövér trafikos fiú (Elek Ferenc),
aki többnyire agyament tanácsaival okoz mulatságos jeleneteket.
Mindjárt az elején kiderül, hogy a szereplők jól játszanak.
Röpködnek a poénok. Egy viszonylag egyszerű, túl sok helyszínt és kelléket
nem igénylő alkotásról van szó, mely a magyar fiatalságot tárja elénk,
kissé kifigurázva, mégse volt bennem az a jól ismert érzés, hogy látszik,
magyar film. A színészek személyiségükkel, játékukkal megalapozzák a produkció
hangulatát. Az embernek kedve támad a lakótelepen élni, mert azt érzékeltetik,
ez egy vidám közösség, ahol van min röhögni. Ahol a maga kis környezetében
mindenki jól elvan. Filmet vetítenek a ház tetején, romantikáznak a Duna-parton.
Olyan dolgok fontosak számukra, ami nekünk, mai fiataloknak. Hasonlítanak
ránk.
Néhányan közülük már szerepeltek korábbi Dyga Zsombor-produkciókban
is, - pl. a Gyilkosokban -, így nem lehetett nehéz összeválogatni az ideális
karaktereket. Bognár Anna, aki a film női főszerepét játssza, szintén
másodszor szerepel a rendező filmjeiben. Alakítása szerint kissé kiismerhetetlen
személyiség, legalábbis időnként nem derül ki, mit gondol és mit miért
tesz.
Akad egy-két jelenet, ami nem teszi érthetővé a következő
képsorokat, ezért olyan érzésünk támad, mintha lemaradtunk volna valamiről.
A produkción érezhető a fiatal alkotógárda keze nyoma.
A merész beállítások, szokatlan alsó-felső gépállások és a hirtelen átugrások
egyik képből a másikba pörgő ritmust adnak a filmnek, annak ellenére,
hogy abban olyan sok minden nem történik, és mentes az izgalmas akció-jelenetektől
is. A részeket színesítik az időnként bevágott jelenetek, amelyekben egy-egy,
a dialóghoz kötődő múltbeli esemény idéződik fel. Rendszerint ütős poénokkal
fűszerezve.