A
McLaren- Mercedes eddigi két futamon látott "szárnyalása", valamint
a Ferrari rég nem látott gyenge szereplése különösképpen fókuszba állította
a 2003-as esztendő harmadik, interlagosi futamát. Kimi Raikönnen, a finnek
új tinisztárja reménykedett a jó folytatásban (mint később kiderült jogosan),
míg Michael Schumacher és a Ferrari fogadkozott, az eddigi gyenge eredmények
csak kisiklásnak minősíthetők. Az előzetes számításokat alaposan keresztülhúzta
a verseny előtti trópusi zivatar…
Az
idén bevezetett új szabályoknak köszönhetően borult a papírforma az első
két futamon, így a sportág szerelmesei számára nem volt kérdés: vasárnap
a képernyő előtt szemlélik a dél-amerikai futamot. Fájó, hogy a televíziós
jogokat két éve megszerző RTL Klub (a Való Világ és egy ötödszörre vetített
amerikai film miatt) csak felvételről sugározta a viadalt, így este tizenegyig
kellett várni a rajtig. Ami majd' húsz percet késett, a már említett zivatar
miatt. Így a biztonsági autó mögött, libasorban haladtak a pilóták, egészen
a nyolcadik körig, amikor is a szürke Mercedes a boxutcába hajtott. A
szervezők bizonyára ezekben a percekben nyugtatókkal csillapították idegességüket,
elvégre a pálya vízelvezetése hagyott kívánnivalót maga után.
A pole pozícióból induló Rubens Barrichello a hazaiak nagy bánatára már
az első körben elveszítette az vezető helyet, így valamelyest csökkentette
a szambások reményeit: nevezetesen Rubinho érjen célba! Ez ugyanis 1994
óta nem sikerült a brazilnak. Coulthard és Raikönnen valamint Montoya
csatázott az élen, de Webber is jól tartotta magát. A jaguáros az időmérőn
a harmadik helyet csípte el, volt is meghökkenés a mezőnyben. Aztán a
jordanes újonc, Ralf Firman alatt egyszer csak eltörött a kerékfelfüggesztés,
irányíthatatlan
autója Olivier Panis Toyotáját is a pálya szélére sodorta, nem volt mit
tenni: biztonsági autó be! A 25. körben Montoya a vízátfolyásos kanyarban
kicsúszott, követte őt Pizzonia is, majdnem telibe találta Juan- Pablót.
Az igazi pofon csak ekkor következett a tv- képernyő előtt ülők kábé 50
százaléka számára: az isteni Schumi szintén ebben a kanyarban szállt ki,
ráadásul nekiment az ott álló roncsoknak. A biztonsági autó német sofőrje
örömujjongásba kezdhetett, újra be kellett száguldania a pályára. Mikor
megtette kötelességét (mögötte felsorakoztak az autók, míg az eltakarítás
megtörtént), mehetett ki, de csak egy rövid ideig, mert Button szintén
megkóstolta a Nap-kanyart. Aztán a százezer szurkoló percei következtek
(ha eddig még nem élvezték volna eléggé a versenyt): Barrichello megelőzte
Coulthardot, így az élre tört. Egy perc múlva pedig lelassult: kifogyott
a benzin a Ferrariból!
Már
elmúlt fél egy is, de aki a képernyő előtt ült, annak eszébe sem jutott
álomra hajtania fejét. Ekkor a skót újra az élre került, de ő nem akart
az üzemanyag fogságába esni, kiment a bokszba. A verseny sokadik bombameglepetéseként
Fisichella megelőzte a finn Kimi Raikönnent. A Jordan a 200. futamát ünnepelte
ezen a hétvégén, így igazi világszenzáció lett volna Fisico győzelme.
A sokak szerint az egyik legtehetségesebb, leggyorsabb versenyző már régóta
megízlelhetné a győzelem ízét. De most sem sikerült neki a bravúr. Az
54. körben Mark Webber nekicsapta autóját a célegyenes falának, ami után
csak a pilótafülke és egy hátsó kerék jelezte: ez valaha egy versenyautó
volt. A borzalmas ütközést követően azonnal leállították a futamot. Az
idei év egyik meglepetésembere, Alonso nem vette észre a sárga zászlót,
és nagy sebességgel belerohant az egyik pályán heverő abroncsba, ami után
hatalmasat csapódott a pályamenti falba. Az interlagosi pálya roncsteleppé
alakult a másfél óra után. A televíziós kamerák a Nap-kanyart és a mögötte
lévő roncsokat, a célegyenesben az autóját tologató, semmiről sem tudó
Trullit mutatták. Teljes tanácstalanság lett urrá a cirkuszon, miközben
Alonsót a mentősök ápolták (a spanyol versenyző megúszta kisebb horzsolásokkal).
Na, de ki lett a győztes: Eddie Jordan mobiltelefonnal a kezében tudakozódott,
miközben Raikönnen örült a második helyének.
Aztán
csattanóként a FIA (Nemzetközi Autómobil Szövetség) döntött: Raikönnen
a győztes, Fisichella a második (egyébiránt az olasz autója a versenyt
követően azonnal kigyulladt), Alonso a harmadik. Az indok: az 54. körben
bekövetkezett karambol miatt az előtte lévő teljes kör állása a hivatalos
végeredmény, és akkor még az olasz versenyző nem előzte meg Raikönnent.
Csendes ünneplés a dobogón, a harmadik Alonso a mentőben, izgalom a tv-képernyők
előtt, miközben a versenynek már régen vége.
Nem vitás, az idei évben az eddigi három futamon több történt, mint az
egész tavalyi évad alatt. A szurkolók pedig már ősidők óta nem emlékeznek
olyanra, hogy mindkét Ferrari befejezzen egy versenyt. Mindez persze egyáltalán
nem zavarja a McLaren csapatot, valamint Kimi Raikönnent, aki megszerzett
tíz pontja után lassan világbajnok-jelöltként említendő.
|